Вся правда про те, як насправді рахують вартість послуг кур’єрські служби

Чому не всі тарифи однакові?

Вартість послуг доставки, незважаючи на уявну простоту, складається з безлічі факторів, що не завжди очевидні замовнику, але які потрібно обов’язково врахувати виконавцю. Забирати товар з однієї адреси або декількох? Скільки часу повинен очікувати кур’єр на складі? Якщо це постачальник магазину — чи не знадобиться довіреність? Чи потрібно потім переупаковати товар? Роздруковувати до нього накладні чи документи вже підготовлені постачальником? Чи буде покупець приміряти замовлення? Як довго? Скільки одиниць потрібно привезти на примірку? Як швидко потрібно повернути на склад залишки?
Якщо відразу закласти всі затримки та всі операції у тариф — він може виявитися для магазину невигідним. Якщо не врахувати — послуга може виявитися нерентабельною для виконавця, а її якість не буде відповідати вимогам замовника. Рахувати все окремо — тарифи можуть стати складними для сприйняття чи непрозорими. Для стартапу з кількома доставками день це може здаватися не важливим, але якщо у вас десятки кур’єрів, і у кожного не менше десяти адрес доставки в день — це стає критичним. Наприклад, якщо на п’яти-шести адресах кур’єр затримається на 15 хвилин у кожного покупця — це затримка загалом вже на півтори години, конфлікти з отримувачами, магазинами і повна катастрофа для сервісу.
Ми вирішили винести в окремий список те, що вже включили в наш базовий тариф і за що замовнику вже не потрібно доплачувати. Це важливо, оскільки багато послуг з цього переліку в інших службах калькулюються окремо і додаються до тарифу. Таким чином, може бути що при більш привабливих, на перший погляд, тарифах за виконання замовлення доведеться заплатити більше. Отже, в наш тариф вже враховані наступні послуги:

  1. Інкасування — звірка замовлень з магазином та переказ виручки за товар вже на наступний день після виконання. Однак, переказ виручки день-у-день вважається терміновим і калькулюється окремо. Зверніть увагу — ми не беремо комісій за переказ, на відміну від банку або інших кур’єрських службАле якщо переказ йде через банк — він може таку комісію взяти.
  2. Отримання товару — виїзд кур’єра в магазин або склад постачальника, очікування видачі товару. Ми візьмемося навіть за одне замовлення — у нас немає обмежень по кількості. Однак, за отримання товару по довіреності або очікування товару більше 15 хв буде потрібна доплата.
  3. Доставка декількох одиниць товару на вибір — взуття до 4х коробок, легкого одягу – до 8 одиниць. Ми не беремо за це додаткової плати — але багато хто служби вважають такі доставки за вищими розцінками.
  4. Очікування покупця кур’єром під час примірки — але не більше 15 хв.
  5. Повернення на склад замовника залишків після примірки — ми це робимо зазвичай при наступному одержанні товару, але не довше одного тижня після замовлення. В інших службах часто будь повернення оформляється як окремий оплачуваний виклик кур’єра навіть тоді, коли кур’єр просто їде за черговим замовленням.
  6. Обробка замовлення — прийом та перевірка даних, введення в базу даних і підтвердження замовнику, відправка СМС кур’єру з завданням на виїзд за потрібною адресою. Однак, при подальшому скасуванні замовлення буде взято 10 грн за обробку.
  7. Узгодження точного часу доставки з одержувачем — співробітник нашого колл-центру дзвонить покупцеві і погоджує час приїзду кур’єра. Після цього одержувач отримує контрольний СМС з ім’ям і контактним номером кур’єра. Дуже зручно — і знову-таки, безкоштовно.
  8. Повідомлення магазину про виконання замовлення — в кінці робочого дня на емейл магазину приходять повідомлення про стан отриманих замовлень.
Як бачите, навіть у звичайному базовому тарифі є досить багато послуг, які Ви отримаєте безкоштовно. Але у нас є ще багато додаткових цікавих послуг, про яких ми розповімо наступного разу!.. Тож залишайтеся з нами!